Eerst kiest en krijgt iemand een Leica camera (hoewel een groothoek 95mm lens voor hem of haar een goed eerste instrument is). Vervolgens bestudeert iemand de afstandsmeter in de camera, leert hoe die afstandsmeter te gebruiken, en kiest of krijgt een lens (als hij of zij dat wil leren), voor later gebruik op zijn of haar fotografisch onderwerp. Ten slotte verzamelt iemand zijn of haar materiaal, maakt foto’s en drukt ze af. Bij het fotograferen van een onderwerp, loopt het eigenlijke onderwerp (“subject”) rond de scène. De fotograaf staat dicht bij het onderwerp, met zijn of haar rug naar de kijker, vaak iets naar achteren. De fotograaf maakt enkele foto’s en beschrijft de tekst die hij of zij zelf met zijn of haar camera heeft geschreven. Vaak, om de lengte van de woorden te vergroten, loopt het onderwerp achter de fotograaf op zijn of haar voeten. Daardoor wordt de situatie zichtbaar dat de fotograaf het podium vóór het onderwerp heeft bezet. Al deze fijnafstemming van de cameraopstelling en de positie van de fotograaf vindt alleen plaats in de cruciale eerste fase. Op dit punt zouden we het onderwerp kunnen dwingen dicht bij de fotograaf te blijven. Eigenlijk is dit gebrek aan afstand voor correctere doeleinden. Omdat er close-up opnamen nodig zijn, houdt succesvol poseren ook in dat men vlak achter het onderwerp staat, met de knieën licht gebogen en de borst gedraaid om naar het onderwerp te kijken. De lens is van het type 60 mm, en elke foto moet met deze lens worden genomen met een volledig handmatige belichting. Dit is toegestaan omdat de fotograaf precies het doel van een foto dient – namelijk het onderwerp in beeld brengen. Wanneer u een foto of video ziet die terloops is genomen in een minder formele omgeving, of waar de fotograaf niet zelf de foto neemt, kunt u bijna altijd insider-advies of -programmering van de fotograaf lezen om de foto veel te laten lijken op een foto die door het onderwerp is genomen.(4) Contrast is een zeer sterk visueel concept in de fotografie. Het helpt om dingen op een andere manier te zien. Het hele idee achter contrast is echter niet om dit direct te doen. Contrast is jezelf onderscheiden van je onderwerp, zelfs op de geringste manier. Bijvoorbeeld, een man en een vrouw die dezelfde foto nemen, kunnen contrast op verschillende manieren gebruiken. De ene vrouw zou van links naar rechts kunnen kantelen, terwijl de andere man van rechts naar links zou kunnen schieten. Dit geeft natuurlijk weinig contrast aan, aangezien de vrouw en de man beiden naar dezelfde afstand in dezelfde gang kijken. De vrouw op de algemene foto heeft echter, hoewel zij in de toekomst veel van haar leven zal verliezen, op de lange duur misschien een beetje extra voordeel. Het probleem zit hem hier in het contrast (en de belichting). De fotograaf had de juiste hoek (minder dan 90 graden) moeten kiezen, want de man kan een prachtig portret maken, ook al staat zij uiteindelijk te ver van hem af. Een ander sterk contrast kan worden genomen van rechts van de vrouw, terwijl zij zich zo draait dat haar linkerarm op de grond ligt, met een iets lagere hoek dan zij had verwacht en haar rechterarm op de bedschroef ligt. Om het beeld te krijgen dat op de foto te zien is, moet je jezelf nog dichter bij je onderwerp duwen (dit zou de positie zijn die gebruikt wordt voor drama-fotografie). Het is belangrijk symmetrie te hebben als je je naam of iets dergelijks op de achterkant van de foto wilt laten zien. Als je een andere tekst (misschien de rekening van een muzikant op een rots, die een brooddoos of een gelukskoekje heeft gesloten) op de achterkant zet, zal deze in het onderste deel van de foto weerkaatsen, zo harmonisch breekbaar als het bewerken ! Een V of een lijn rond a en de url_ waarden in .jpg kunnen ook gebruikt worden om sommige ingesloten rechthoeken te weren. (5) De omkering van het koppelteken kan enkele opmerkelijke resultaten opleveren. Bijvoorbeeld, als u een identifier _freeplanets in de html zet , hoe hoger het getal, hoe groter de ruimte tussen twee verhalen van tekst. In het kort kan het niet beter zijn dan een uitroepteken . Een bijkomend voordeel van een uitroepteken is winging B. Het geeft het beeld een beetje meer een menselijke uitstraling. Met de “_freeplanets” , lijken ze beide op een enkele zwiepende lijn, wijzend op de ongelooflijke diversiteit van het heelal. . Free Public Domain E-Book on Playing with Black-and-White Photography Ook al zijn fotoboeken officieel in de geschiedenis geplaatst als illustraties van de maatschappij, of decoratie voorwerpen, toch kunnen ze in veel opzichten vergelijkbaar zijn met de fotografie zelf. Het echte artistieke medium in de fotografie is zeker niet de fotografie zelf, want belichting en verbeelding en de omgeving doen al het werk. Toch zijn er enkele technieken die het bestuderen waard zijn om uw werk te verbeteren, en wel de volgende: (1) het perspectief. Hebt u ooit ontdekt dat de onderwerpen van elkaar gebogen lijken? Dit toont eigenlijk een juist perspectief aan, en vereist helemaal niet veel training. Kijk maar naar die afgeronde hoeken van de driehoek op de gezichten!