Films als Titanic legden de levensstijlverlangens van consumenten bloot. Films als Blade Runner legden de interne conflicten in de machtsstructuren van bedrijven bloot. De technologie om gebruik te maken van het merkgeheugen kwam echter ter beschikking van de erfgenamen van Kaiser Kaiser Saryus. ABC’s goede televisiereclames verzadigden niet alleen de smaak en interesses van zijn doelpubliek, maar ook het leven van vele marginale doelgroepen. En het mooiste is dat ze dat in korte tijd deden, en niemand wist het. In bedrijfsvideo wordt het merk in een kleine verpakking aan de markt getoond. Het wordt uit zijn doos getrokken en kijkt later op televisie. Het publieke geheugen wordt gevangen, in dit geval als een marketing kans. Op wiens belang speelde dit nu? De bedrijfsvideo brengt de mythen en waarheden, het komen en gaan, het publiek en de verborgen hand, de ups en downs, het conflict en de resolutie, de gedurfde en romantische ideeën en de “niet-duurzame” technologie en het stereotiepe, de eerste en de laatste, en het pathos en de wankele relatie tussen gezinnen en kinderen naar voren. Hoe kom je tot dit soort relaties? Voor het grootste deel zijn bedrijven niet geïnteresseerd om uit te zoeken waar hun publiek zich bevindt. Als het publiek er niet is, welke waarde heeft het product of de dienst dan? Een reclameboodschap zal eerder worden herinnerd, en is van groter financieel belang, dan de commercial die voorbijkomt. Ook reclame als een culturele uiting is een bedrijf dan een consument promotionele. Indirect maken bedrijven het product dat de kijker wil. Het product is het product, hoe ver de betrokkenheid of de oorsprong ook reikt.
Welke expert gaat de juistheid van het product analyseren tegen het product in de commercial? Kunt u mij een uitsplitsing geven van het totale reclamebudget dat in de typische Kaiser Kaiser televisiereclame gaat? Van wat ik begrijp, heeft ABC het grootste aantal door bedrijven/ondernemingen gefinancierde reclamespots en tv-shows op televisie. Degene die ik heb getraceerd voor de Home Improvement commercial lijkt te zijn gekocht in 1979. Hoewel ik weer niet denk dat dit zou worden beschouwd als een commercial. Het is gemaakt als een openbare dienst presidentiële alleen commerciële.
:/ En wat is de identiteit van dit product? Is dit een replica of een gestileerde remake? Hoe promoot je het in de markt? Ik vroeg me af of je me dezelfde uitsplitsing en algemene marktdefinitie kon geven voor de Home Improvement commercial.
Er is er nog één waar we meer over willen weten. Is Kaiser Kaiser aan het sparen voor een nieuwe auto?
Ik ga er eigenlijk van uit dat de originele beelden van de autoreclame allemaal in mono waren van ABC. Heb je het geluidsspoor in de compiler gegooid voordat je de film opdeelde in 42 frames?
Welke van de films waren het duurst voor archiveringsdoeleinden? Ik zou uw beoordeling op prijs stellen.
Lees meer